Biyografi
1964 yılında Eskişehir’de dünyaya geldi. 1986 yılında Dokuz Eylül Üniversitesi İ.İ.B.F.’den, 1990 yılında Hacettepe Üniversitesi Devlet Konservatuarı Tiyatro Oyunculuk Bölümü’nden mezun oldu. 1993 yılından bu yana Devlet Tiyatroları’nda sanatçı olarak çalışmaktadır.
Vaclav Havel’in "Görüşme-Kutlama-Çağrı", Stanislav Stratiev’in "Otobüs", Bilgesu Erenus’un "Arka Bahçe", Vasıf Öngören’in "Zengin Mutfağı", Aziz Nesin’in "Çiçu", Bertolt Brecht’in "Bay Puntila ve Uşağı Matti", Stefan Tsanev’in "Sokratesin Son Gecesi", C. İdiz’in "Şarkı SöyliiCEM", Sevim Burak’ın "İşte Baş İşte Gövde İşte Kanatlar", John Logan’ın "Kırmızı", Moises Kaufman’ın "33 Varyasyon", Neil LaBute’nin "3 Oyun, Vurgun", Sevim Burak’ın "Sahibinin Sesi" oyunları, Devlet Tiyatroları ve Özel Tiyatrolarda yönettiği belli başlı oyunlardır.
Ayrıca; Bulgaristan Pazardjik Devlet Tiyatrosu’nda Bilgesu Erenus’un "Arka Bahçe", Bulgaristan Ulusal Tiyatro İvan Vazov’da Aziz Nesin’in "Çiçu", New York Broadway TASNY.’de Haldun Taner’in "Keşanlı Ali Destanı" oyunlarını yönetti.
İnternet ortamında tiyatro, sanat ve yaşam üzerine denemeleri vardır.
Tiyatro Oyunları
Karga
Tür: Komedi
Bölüm: Tek Perde
Oyuncu: 2 Kadın - 2 Erkek
Oyun Konusu
Günümüz, pandemi ortamında bir çekirdek aile, karavanları ile ormana kaçarlar. Bu ani kararda, her şeyi çok çabuk yapmasıyla ünlü Kamuran (Kam) etkili olmuştur. Fikret (Fik), Kam ile birlikte anlamın, iç anlamıyla ve yok olmadan anlamın derinliği yolculuklarına çıkmış, bunun için kurslara, özel toplantılara katılmışlardır. Bu karavan yolculuğu da anlamın yolculuğu için bir fırsattır. Ormanda, karavanda ve doğada bir fırsat...
Kemal Can (KJ), etrafındakileri takmayan, zayıf okuma alışkanlığı ve kulaktan dolma bilgiler ile de olsa kendi çevresinde akıllı bulunan biridir. Ayşe ise Ayşe’dir, zeki, ergen, ani tepkileri tatlı, gülmesi ile sinir bozucudur.
Kam ve Fik internet ortamından burada nasıl bir yaşam alanı kuracağını bulurken, yollarına Karga çıkar. Karga ise akıllı, hafızası çok iyidir. Yollarına çıkan Karga’yla birlikte tüm kampın bahtını değiştirecek olaylar silsilesi başlar. Üretim çalışmalarının merkezinde artık karga ile mücadele vardır. Çocuklar bu mücadelede Karga tarafını tutmaktadır. Önlemleri aşan Karga her seferinde tohumları seyreltmektedir. Mücadele sertleşir. Kam çifteyle Karga’ya ateş eder. Karga’yı vuramaz ama karga kafasına sıçar. KJ babasını engellemeye çalışır, Fik KJ’i, Ayşe Fik’i ve böylece oyun boyu çeşitli bölümlerde süren durum komedisi doruk noktasına çıkar. Her şeyi çabuk yapan şip şak Kam, ateş ederek karavanın ön tekerini, güneş enerjisini, uydu alıcısını ve KJ’in kıçını vurur. Artık yapılacak ilk iş KJ’i tedavi etmektir. Karga karanlıkta Kam’ı bulup kafasına sıçar. Kam artık emindir, bu yerli işbirlikçiler ile yabancı güçlerin oyunudur ayrıca Karga’nın kıçında GPRS cihazı vardır.
Gün aydınlanır, hasar görülür ve Kam basit önlemler ile kendini korumaya alır. Güvenli alanından aile kavgasına karışır, Karga gelir Kam’ın kafasına sıçar, Karga’ya bakar, Karga suratına sıçar. “Şerefsizzz” diye bağırırken ağzına sıçar. Kavgada Karga açık ara öndedir.
Oyunda göreceğiniz bir önlem bulunur. Karganın sesini duyduğu an Kam açığa çıkar ve günlük istihkakını alır. KJ yamuk duran karavanı Kam’ın kafasına kakar. Kam tekerleri tek tek patlatır. Karavan artık düzdür ama hareket edecek durumda değildir. Elektrik, su yoktur. Her şey çok kötüdür. Kam önce karavanın sonra arabanın aküsünü alarak bir sistem kurar. Bu sistem kurulurken acele kararlar, unutulan düğmeler, koşuşturmalar, bağrışmalar artık durum komedisine takla attırır. Bu koşuşturmadan kendini ayıran KJ durumu fark eder: artık gidebilecekleri bir araçları yoktur. Aile arasında kavga çıkar ve bu, artık safların belli olduğu bir kavgadır: Ebeveynler ve çocuklar. Her şey sakinler bu sakin halde. Çocuklar bu durumu kabul eder. Ürünler çıkar, doğadaki canlıların seyreltmesiyle ürünler yetişmektedir. Karga da bunu yapmıştır. KJ ve Ayşe fark eder ki artık burası, bir özgürlük alanı değildir. Artık burası, önce işgal edilmiş, mülkleşmiş ve tamamen ele geçirilmiş bir toprak parçasıdır. Kam ve Fik memnun, çocuklar makus talihlerine yenilmişlerdir. Bu alanda beklerler, beklerler, yani beklerler.
Soytarı
Tür: Uyarlama
Bölüm: Tek Perde
Oyuncu: 1 Erkek
Oyun Konusu
Kral Lear’ın trajik hikayesi bitmiş bir zamanda geçer. Yıllar mı? Yüz yıllar mı? Sahneye koyucunun kararıdır.
Oyuncu gelir ve bir sandığı karıştırarak soytarının güncesini bulur. Bu yıllar boyu anlatılan hikâyenin kaçıncı versiyonudur? Kimse bilmez.
Hikâyenin başında Kral Lear oyununun özeti bir yandan anlatılır ve anlatan, Kral ile soytarısının ilişkisini de anlatır. Özet bitince oyuncu önce Kral Lear’ın son sahnesini oynar. Sonra da anlatı olarak soytarı oynar. Oyun başından sonuna soytarının ve Kral’ın yakınlarının hikayesi olarak anlatır.
Belki de “Soytarının Tarafından Bir Aile Faciası” olarak da isim konabilir.
Yazarın Tercihi ise “Soytarı”dır.