Biyografi
1977 yılında doğdu. Çocukluğu Mersin’de geçti. 1999’da Türk Dili ve Edebiyatı Bölümünden mezun oldu. Aynı yıl İstanbul’da edebiyat öğretmenliğine başladı.
2017 yılında Ankara Üniversitesi DTCF Tiyatro Bölümünden mezun olarak ikinci lisans diplomasını aldı. Bir süre TRT Radyosu’nda radyo oyunları yazdı. Aynı yıllarda çeşitli dergilerde oyun eleştirileri kaleme aldı.
"Öteki Ankara Müzikali" ve "Nakş-ı Zigetvar" oyunları “Toplu Oyunlar 1" adıyla, "Mevsimlerin Oluşumu" ve "Resim Sergisi" oyunları "Toplu Oyunlar 2” adıyla Mitos Boyut yayınları tarafından kitaplaştırıldı.
Birçok oyunu Devlet Tiyatroları repertuarında yer almaktadır.
Ödülleri:
-
Öteki Ankara Müzikali - 2018 Necati Cumalı Oyun Yazma Yarışması
-
Nakş-ı Zigetvar - 2017 Necati Cumalı Oyun Yazma Yarışması
Tiyatro Oyunları
Mevsimlerin Oluşumu
Tür: Postdramatik Oyun
Bölüm: Tek Perde
Oyuncu: 3 Kişi
Oyun Konusu
“İşte geliyor Yağmur Gelin,
Ve döne döne diriliyor İjik;
Parçalanmış zihinlerimizde
Yepyeni yarıklar açmak için!”
Mevsimlerin Oluşumu; yaş, cinsiyet gibi özellikler göz ardı edilerek en az üç “kişiyle” oynanabilir. Provalar sabitleme amacı taşımamalı ve eylemin amacı sunum olmamalıdır. Kaynağı dramatik seyirlik oyunlarımızda olan “Yağmur Gelin, Ölü Oyunu, Kartal Dansı” gibi ritüel oyunlar dikkate alınmalıdır.
Nakş-ı Zigetvar
Tür: Tarihi Dram
Bölüm: İki Perde
Oyuncu: 1 Kadın - 25 Erkek
Oyun Konusu
Nakş-ı Zigetvar, Kanuni Sultan Süleyman’ın 1566 yılında yaptığı Zigetvar Seferi’ni konu alır. Olaylar, seferi minyatürleriyle nakşetmiş olan Nakkaş Osman’ın ağzından anlatılır. Sultan’ın yaşlı ve hasta olarak çıktığı seferde Zigetvar’a güçlükle varılır. Kale fethedilmeden hemen önce Sultan vefat edince bütün sorumluluk Sadrazam Sokullu Mehmet Paşa’ya kalır. Yeniçerinin ayaklanmasından korkan Sadrazam, Sultan’ın vefatını sır gibi saklar. Sultan’ın ölüm haberi söylentisi yayılınca yeniçeri otağı basar ama Sokullu’nun büyük sürpriziyle karşılaşır. Sokullu, Kanuni’nin tahtına, ona çok benzeyen devşirmesi olan Hernedi’yi oturtmuştur. Yeniçeri, bir tülün ardındaki tahtta oturan kişinin padişahları olduğuna ikna olsa da Hernedi, devşirme olmadan önce Zigetvar Kalesi’ne kaçırılan nişanlısının (Anita) peşine düşünce taht boş kalır. Sokullu için olaylar içinden çıkılmaz hale gelir. Nakş-ı Zigetvar, bir taraftan Sokullu gibi zeki bir devlet adamının çetin bir seferdeki başarılarını anlatırken diğer taraftan aşkı ile görevleri arasında sıkışıp kalmış bir devşirme olan âşık Hernedi’nin duygularına odaklanır. Oyunda sahneler “minyatür” sanatının estetiğinde kurulmuş olup Anita karakteri de minyatür olarak canlandırılmıştır.
Nakş-ı Zigetvar, 2017 Necati Cumalı Oyun Yazma Yarışması’nda ödüle layık görülmüştür. Aynı zamanda Devlet Tiyatroları oyun arşivine girmeye de hak kazanmıştır.
Ölü Kadınlar Müzikali
Tür: Müzikal
Bölüm: İki Perde
Oyuncu: 10 Kadın - 3 Erkek
Oyun Konusu
Ölüler evrenine geçiş yolunu keşfeden restoran sahibi Edgar, seçtiği ölü kadınları restoranının mutfağında çalıştırmaktadır.
“ROZ: Müzikalimiz Edgar ve
ROZANKA: (Fısıldayarak) Ölü kadınlar hakkında!
ANKA: Yanlış duymadınız. Evet evet, ölü kadınlar hakkında…
ROZ: İki bin beş yüz…
ANKA: Yirmi yedi yılında
ROZ: Küreselleşmiş dünyamızda,
ANKA: Bütün dinlerin, kültürlerin, paraların ve en önemlisi insanların birbirinin içine girdiği…
ROZ: Küreselleşmiş dünyamızda,
ANKA: Ucuz iş gücünün, daha da ucuzladığı, çağdaş köleliğin evrenselleştiği…
ROZ: Küreselleşmiş dünyamızda,
ANKA: Ülkelerin sınırlarının kalktığı ancak zenginlerle fakirler arasındaki sınırların en kalın çizgilerle çekildiği…
ROZ: (Sıkılır) Küreselleşmiş dünyamızda,
ANKA: Küreselleşme nedeniyle zaten ucuz iş gücü olan kadınların, aldıkları ücretin daha da azaldığı…
ROZ: Yeter artık Anka! (Seyirciye) Küreselleşmiş dünyamızda!
ROZANKA: Çok önemli bir şey oldu!
Roz, makyajını bitirirken bolca parfüm sıkar.
ROZ: Canım sevgilim, biricik aşkım… Karşınızda gördüğünüz adam… Ünlü bilim insanı ve kara delik fotoğrafçısı… Ölüler âlemine geçişi keşfetti!”
Ölü Kadınlar Müzikali, Devlet Tiyatroları oyun arşivine girmeye de hak kazanmıştır.
Öteki Ankara Müzikali
Tür: Müzikal
Bölüm: İki Perde
Oyuncu: 3 Kadın - 8 Erkek
Oyun Konusu
Öteki Ankara Müzikali’nde Ankaralı bir kâğıt toplayıcısı olan Ömer’in hayallerine ulaşarak bir saz aşığına dönüşmesi anlatılır. Olaylar, Ankara’nın Bentderesi semtinde bulunan Antik Roma Tiyatrosu’nda geçer. Diğer evsizlerle (Cahide, Sakine, Poşet, Ön Cam) birlikte yaşayan Ömer’in hayatı yine bir evsiz olan Sakallı’nın, elinde saz tiyatroya gelişiyle değişir. Sakallı’nın getirdiği sazı paylaşamayan evsizler, Roma Tiyatrosu’nun yanında bulunan Misket Düğün Salonu’nun “sazcısı” olmak için birbirleriyle yarışır. Ancak başta Ömer olmak üzere, kimse sazı çalamaz. Sakallı’nın sazı çalmak için “sevdaya düşmek” gerektiği telkini üzerine bu defa da evsizler sevdaya düşmek için birbirleriyle yarışır. Ankara’nın ayazında saz çalma sevdasına düşen evsizler arasında yalnızca Ömer sevdasına sahip çıkar ve yaşadığı acılar “sayesinde” büyük bir saz aşığına dönüşür. Müzikalde, Ömer’in hikâyesi anlatıldığı kadar bu toprakların gönül dilinin sesi olan bağlamanın hikâyesi de anlatılır. Öteki Ankara Müzikali, Ankara’nın ötekilerine ve uçsuz bucaksız Anadolu Bozkırlarını yüzyıllardır aşklarının ateşiyle ısıtan saz âşıklarına ithaf edilmiştir.
Öteki Ankara Müzikali, "2018 Necati Cumalı Oyun Yazma Yarışması"nda 1. lik ödülüne layık görülmüştür. Aynı zamanda Devlet Tiyatroları oyun arşivine girmeye de hak kazanmıştır.
Resim Sergisi
Tür: Postdramatik Oyun
Bölüm: Tek Perde
Oyuncu: 1 Kadın - 2 Erkek
Oyun Konusu
Sergi, İstanbul Balat’ta bir atölyede açılmak istenmektedir. Oyun, en az bir kadın ve iki erkek olmak üzere üç amatör ressamla oynanır. İlgili tabloların oyun ekibi tarafından yapılması ve fuayede sergilenmesi beklenmektedir. Resim yapma süreçlerinde ortaya çıkacak tartışmalar, fikirler, durumlar, olaylar ve oyun kişileri oyuna dahil edilmelidir.
Torpil
Tür: Komedi
Bölüm: Tek Perde
Oyuncu: 2 Kadın - 1 Erkek
Oyun Konusu
Hülya, Hikmet ve Funda…
Aynı işe girmeye çalışanlar arkadaşların torpil kaçamakları!
Utançla kahkaha arasında,
Hepimizin hikâyesi!
Tümülüs
Tür: Epik Oyun
Bölüm: Tek Perde
Oyuncu: 1 Erkek
Oyun Konusu
“Bir ölüp dirilme oyunudur bu oyun
Hakikatin ve adaletin
Ölümü ve dirimi üzerine
Bak yerimden kalkıp doğruluyorum bininci defa
Üstümde on bin yıllık tozu toprağı Anadolu’nun
Serpiyorum varlığımı varlığına ve
Elimde kamış kalemimle yeniden doğuyorum.”
Tümülüs bir ölme ve dirilme oyunudur. Kökeni, köy seyirliklerimizde aranmalıdır. Oyun, bir oyuncu tarafından bir tarla küreği kuklaya dönüştürülerek oynanır. Tarihin karanlığında gerçekleri dile getirdiği için tümülüsüne hapsedilmiş Ozan Kalem-i Hakikat, öldükçe her düşünsel baharda oynayarak canlanır.
Pir Sultan olur,
Sabahattin Ali olur,
Uğur Mumcu olur!
Sahnelenme
Timiyatro